Ross Reels

Logo RossAmerykanie cenią niezawodne i piękne kołowrotki. Nie tylko muszkarze łowiący wielkie łososie, steelheady i tuńczyki, ale także ci, dla których utrata ładnego pstrąga ze względu na niezbyt płynny hamulec byłaby wielką stratą. Dla nich właśnie od ponad trzydziestu lat inż. Ross Huck produkuje kołowrotki.

Na niezawodność kołowrotków Rossa wpłynęły dwa proste założenia: tylko najlepsze dostępne materiały i technologie, oraz najstaranniej zaprojektowane i zrealizowane konstrukcje!

W świecie rządzonym przez marketing to zapewnienie towarzyszy wszystkim produktom, nawet tym produkowanym w indochińskiej dżungli, ale w przypadku Ross Reels nie jest reklamowym chwytem. Najnowocześniejsze technologie obróbki, cyfrowe obrabiarki i ręczny montaż, komputerowa i manualna kontrola każdego bez wyjątku kołowrotka sprawiają, że produkty Rossa wykonane są z niezwykłą precyzją - o wkręcaniu nawet najcieńszej żyłki pod szpulę nie może być mowy!

Niezwykłą zaletą kolowrotków Ross Reels oraz przyczyną, dla której są one podstawowym wyposażeniem większoaści przewodników jest fakt, że szpule do tych kołowrotków dostępne są w spżedaży nawet po 10, 20, 30 latach po zaprzestaniu produkcji danego modela! Innymi słowy ZAWSZE można dokupic zapasową szpulę do ulubionego, starego kołowrotka ROSS REELS!

Kołowrotki Rossa nie tylko uchodzą za najbardziej niezawodne na muszkarskim rynku, ale dzięki wykorzystaniu doskonałych stopów aluminium i ich obróbce, są jednymi z najlżejszych na współczesnym rynku. Ich lekkość jest idealnie dopasowana do coraz lżejszych wędzisk.

2003 - Najlepszy kołowrotek według magazynu "Fish Alaska"
2002 - Numer 1 czyli najlepszy produkt wędkarski w ogóle według zajmującego się oceną sprzętu magazynu "Fly Rod & Reel"
2001 - Numer 1 według "Fly Rod & Reel"
1999 - Nagroda za najbardziej pomysłowy i udany produkt roku na Międzynarodowych Targach Sprzętu Muchowego w USA
1994 - Najlepszy Produkt Muszkarski Roku na Międzynarodowych Targach Sprzętu Muszkarskiego w USA
1992 - Nagroda z najbardziej pomysłowy i udany produkt roku na Międzynarodowych Targach Sprzętu Muszkarskiego w USA

Rozkręcić, wyczyścić, nasmarować... Takie zalecenia znajdziemy w każdej instrukcji kołowrotka. Ale nie w przypadku Ross Reels! Na pytanie jak zadbać o sprzęt, Ross Huck odpowiada: Używać na rybach!

Czyli nie rozkręcać, nie czyścić, nie smarować! Dzięki zastosowaniu nadzwyczaj twardych syntetycznych podkładek w miejsce tradycyjnego korka, Ross wyeliminował potrzebę smarowania i suszenia hamulca. Co więcej, wszelkie smary mogą kołowrotkom tylko zaszkodzić!

Hamulce korkowe, choć klasyczne i sprawiające radość tradycjonalistom, pracują inaczej, kiedy są suche, inaczej, gdy namokną, odmiennie kręcą się po smarowaniu , odmiennie po zużyciu smaru... Po prostu narażone są na czynniki atmosferyczne, które w znaczącym stopniu wpływają na właściwości użytkowe. Podkładki korkowe ulegają też kompresji (zgniataniu i utracie sprężystości charakteryzującej ten materiał), co po pewnym czasie skrajnie zmienia parametry hamulca i zmusza muszkarza do wizyty w punkcie serwisowym.

Ross, pomimo przywiązania do tradycji, powiedział korkowym hamulcom "nie" i zastąpił spłaszczony korek węglowymi, ceramicznymi czy wykonanymi z kosmicznie Drlinu i Rulonu tarczmi ciernymi. W rezultacie nie tylko hamulec nie wymaga konserwacji - ale także i trzpień, na którym obraca się szpula. Trzpień wykonany jest ze specjalnej stali, termicznie i ciśnieniowo impregnowanej substancją poślizgową przez co nie wymaga smarowania! Wszystkie kołowrotki Rossa odporne są na najbardziej zasoloną wodę i nawet Morze Martwe nie byłoby im straszne, gdyby tylko żyły tam ryby możliwe do złowienia na sztuczną muchę.

Kołowrotki Rossa są najmniej awaryjnymi kołowrotkami na rynku, a w razie nieszczęścia Ross gwarantuje na terenie Stanów naprawę i odesłanie sprzętu w przeciągu dwóch dni. Jeśli chodzi o szacunek dla klienta, to Ross Reels może być wzorem dla innych wytwórni. Do wszystkich swoich kołowrotków, nawet tych wycofanych z rynku przed wielu laty, firma posiada pełną ofertę szpul i części zamiennych. Jest to więc sprzęt, który kupuje się na całe życie! Wszystkie kołowrotki Ross Reels, objęte są dożywotnią gwarancją...

Bez kłopoty można przełożyć mechanizm z praworęcznego na leworęczny. Sprzedawane są razem z neoprenowymi pokrowcami. Wykonane w miejscowości Montrose, w stanie Kolorado. Montrose leży na obrzeżach Parku Narodowego "Czarny Kanion Rzeki Gunnison", słynącej z kapitalnych pstrągów oraz z wytwórni świetnych wędzisk muchowych Scott Fly Rods.

PRZEGLĄD OFERTY 2011

F1


VEXSIS

EVOLUTION LT- godny następca Evolution

CLA

Kołowrotek Cimarron to jeden z najbardziej zasłużonych modeli kołowrotka. Klasyczny Cimarron produkowany jest (ciągle!) od dwudziestu lat i bezawaryjnie służy milionom muszkarzy. Po co więc poprawiać to co dobre? A jednak firma ROSS REELS zdecydowała się na produkcję nowego modelu Cimarron - tym razem dla zwolenników kołowrotków o budowie typu large arbor.

Nowy Cimarron Large Arbor (CLA) charakteryzuje się - poza typem budowy - ulepszonym, płynniejszym i mocniejszym hamulcem z praktycznie zerowym oporem startowym. Wykonany z najwyzszej jakości aluminium (6061-T6) jest jednym z najlżejszych kołowrotków wysokiej klasy znakomicie przystosowanym do lekkich, nowoczesnych wędzisk. I tak jak jego starszy brat, Cimarron o klasycznej budowie, CLA jest kołowrotkiem stosunkowo tanim, bo w cenie poniżej 200 dolarów w wersjach pstrągowych.

MOMENTUM LT

Nie kupuj tego kołowrotka, jeśli nie zamierzasz łowić olbrzymich ryb. Nie kupuj tego kołowrotka, jeśli łowisz tylko pstrągi, lipienie, klenie, jazie, wzdręgi, niewielkie szczuapaki... Nie kupuj! Szkoda kasy. Nie kupuj, jeśli nie chodzisz z muchą za naprawdę wielką trocią i łososiem, szczupakiem, karpiem, tajmeniem czy rybami słonowodnymi Big Game. Nie kupuj - jeśli ryby, które łowisz na kije dwuręczne, nie są ogromne i na kołowrotek nie mieści ci się linka z ogromną ilością solidnego podkładu. Nie warto!

Ale jeśli interesuje cię najmocniejszy kołowrotek na rynku, z absolutnie płynnym i totalnie niezawodnym hamulcem, to możesz pomyśleć o MOMENTUM LT.

Momentum LT zastąpił legendarnego, zasłużonego i produkowanego od pokoleń Canyona, na którym pobito niejeden rekord życia, zarówno w słonej jak i słodkiej wodzie. Aby zastąpić Canyona, prace nad Momentum trwały ponad dwa lata - głównie ze względu na rewolucyjną technologię hamulca z włókna węglowego.

Do współpracy nad hamulcem została zaproszona specjalistyczna, znakomita firma Kestler produkująca m.in. węglowe ramy rowerowe. Celem wspólnego projektu było wyprodukowanie hamulca twardszego i odporniejszego na ciepło i ścieranie, niż wszelkie inne materiały tradycyjne (korek, derlin, aluminium, stal, tytan).

OK, my również nie znosimy żadnych kołowrotków z "plastiku" i takich elementów w normalnych kołowrotkach, więc pomysł z węglowymi podkładkami ciernymi hamulca wydał nam się co najmniej podejrzany.

A jednak - po obejrzeniu pierwszych modeli i sprawdzeniu specyfikacji technicznej wykorzystanych materiałów nasze wątpliwości zostały rozwiane. Tradycyjne podkładki hamulca z używanego przez Rossa utwardzanego aluminium mają wytrzymałość 3161 kilogramów na centymetr kwadratowy. Imponujące.

Nowe podkładki węglowe MOMENTUM LT ROSS-Kestler mają wytrzymałość, bagatela, prawie 50 ton na centymetr kwadraowy (49211.50 kg) i są wielokrotnie wytrzymalsze od aluminium, stali a nawet tytanu! Następny krok to już chyba tylko diament...

Momentum może być początkiem nowej generacji kołowrotków Rossa i wyznaczeniem zupełnie nowego kierunku i światowego standardu wytrzymałości hamulca na rynku. Momentum to najmocniejszy kołowrotek muchowy na świecie. Nie do zdarcia, nie do zarżnięcia, nie do zadeptania! Tylko łowić z nadzieją na Moby Dicka na drugim końcu wędki!

Rzecz jasna, poza rewolucyjnym hamulcem, Momentum wykonany jest z najwyższej jakości aluminium, odznacza się nowoczesną estetyką i znakomitą ergonomiką. Jak wszystkie kołowrotki Rossa, nie wymaga żadnego smarowania i konserwacji poza okresowym wypłukaniem w wodzie. Jak wszystkie Rossy, posiada mozliwość szybkiej wymiany szpuli bez użycia żadnych narzędzi, co w dużych i mocnych kołowrotkach konkurencji wcale nie jest tak powszechne i oczywiste.

Momentum produkowany jest w pięciu wielkościach. W kolorze czarnym i "champaign gold" (półmatowe, "szampańskie złoto"). Zalecany do wędzisk jedno i dwuręcznych oraz linek w klasach AFTM 8 do 15. Cena katalogowa w USA już od 445 dolarów.

Polub nas